عشرت كشيم ورنه به حسرت كشندمان       ...............          روزي كه ازين جهان به جهان دگر شويم

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

احادیث دردسر ساز

نیمه شب، بدون اینکه به من و سکوت و حجم کارهای منتظربرای انجام نگاه کند؛ با حالتی خاص بالای سرم حاضر می شود وطوری کتاب درسی اش را تکان می دهد که انگاری از دل تاریخ سندی پیدا کرده کشف نشدنی! بلند می خواند:
"یک رکعت نماز آدم متأهل بهتر است از 70 رکعت نماز آدم مجرد" امام صادق (ع).
نمی دانم چشم هایش بوی سوال می دهد یا تحقیر یا می خواهد بگوید نمازهای خوانده و نخوانده مان خیلی قرار نبوده مفید باشد با این شرایط، یا...
نمی دانم میان این همه گرفتاری باید به شیطنت عمق چشم هایش فکر کنم یا حزن و بغض احتمالی مادر...
دقایقی از رفتنش گذشته و من مانده ام  و نیمه شب و سکوت و ... حجم کارهای منتظر برای انجام...
مدتی است رفته و من هنوز دارم فکر می کنم چه بلایی باید بر سر گروه مولفین کتاب دین و زندگی3 آورد تا مطمئن شوم حق مطلب ادا شده است؟ آخ ... اگر دستم به یکمتری شان می رسید...
زیرنویس:
به یکسری دلایل امشب دوباره وبلاگ رو از اول ورق زدم. چه قدر بعضی زمان ها و مکان ها دور می نمود؟!


۴ نظر:

Elham گفت...

دوست من خب بروید ازدواج کنید ، اینکه کاری نداره !!!! :D

چقدر حس زیر نویستونو درک کردم ، وبلاگ گاهی وقت ها از دفترچه خاطرات آدم قوی تر عمل می کنه و بعضی روزها رو به یاد آدم میاره که انگار لای گرد و غبار هزارها سال گم شده ان و همون اندازه هم دورن !

جيم انور گفت...

الهام جان! مشکل ازدواج نبود. مشکل سر این بود که چه ترازوی بی میزانی دارد دینی که برایمان ساخته اند

Elham گفت...

متاسفانه مدام در گوش ما می خوانند که دینمان پاسخگوی همه نیازهای بشریت در طول تاریخ خواهد بود ، اما خیلی ها به همان قرائت هزار و چهارصد سال پیش از دین ، با اندک تغییرات بسنده می کنند و نتیجه اش گاهی خنده دار یا شاید هم گریه دار می شود !!!!

Jack daw گفت...

می گم نکنه این حدیث رو پیدا کرده تا هرچه زودتر برا خودش آستین بالا بزنین؟!(-:
مولفین کتابای درسی واقعا در چه فکری اند. یعنی هنوزم بچه 16 17 ساله دبیرستانی امروز را با 20 ، 30 سال پیش مقایسه می کنند؟30 ساله هاش هنوز نتونستن ازدواج کنن ..